PSA | MPET | ATS : het verhaal

Voorbeeld tekst PSA rocks rules and all that voorbeeld voorbeeld blabla tekst tekst tekst teksterdetekst Voorbeeld tekst PSA rocks rules and all that voorbeeld voorbeeld blabla tekst tekst tekst teksterdetekst Voorbeeld tekst PSA rocks rules and all that voorbeeld voorbeeld blabla tekst tekst tekst teksterdetekst 

Ons verhaal

Het was het jaar 2002. Hessenatie en Noord Natie hadden ééuwenlange ervaring en waren samen één van de belangrijkste spelers in de Antwerpse haven. Ze besloten te fuseren en PSA International nam de nieuwe onderneming over. Zo werd PSA Antwerp het tweede vlaggenschip van één van de grootste havengroepen ter wereld, met thuisbasis in Singapore. Én het hoofdkantoor voor Europa en de Amerika's.
 

PSA | MPET | ATS vandaag

Meer dan 80% van álle containers die aankomen in Antwerpen, komt langs een van onze 3 containerterminals: MPET aan het Deurganckdok, Noordzee Terminal en Europa Terminal. PSA Antwerp behandelt daarnaast ook stukgoed op de PSA Breakbulk Terminal.

Op onze terminals werken we 24/7. Dit loopt als een geoliede machine dankzij de expertise en ervaring van 3.900 collega’s. Zij zorgen er iedere dag voor dat onze complexe operaties vlot verlopen. Hun inzet en motivatie is dan ook één van de belangrijkste bijdrages bij het waarmaken van de PSA slagzin “PSA, The World’s Port of Call” (aanleghaven van de wereld).

PSA | MPET | ATS: hoe werkt het?

‘One Team’ in de Haven van Antwerpen

PSA is 100% eigenaar van Noordzee Terminal, Europa Terminal en PSA Breakbulk. Ook werkt PSA samen met MSC in de joint venture ‘MSC PSA European Terminal’, kortweg MPET.

In 2015 richtten PSA Antwerp en MPET samen dochterfirma ‘Antwerp Terminal Services’ (ATS) op, om verschillende operaties samen te brengen onder één dak. ATS ondersteunt beide firma’s bij: technische diensten, HSSE (Veiligheid, Gezondheid, Security en Milieu) en lichterplanning.

Samen vormen PSA Antwerp, MPET en ATS één hecht en ijzersterk team in de Haven van Antwerpen.

PSA International

De PSA Groep is actief in de belangrijkste havens wereldwijd, met als twee vlaggenschepen PSA Singapore en PSA Antwerp. Als de geprefereerde havenoperator in alle wereldhavens, behandelt PSA zo’n 220.000 containers per dag, verspreid over Azië, Europa en Amerika.

In 2018 kwam dit neer op een totaal van 81 miljoen TEUs (Twenty foot Equivalent Units). PSA Singapore neemt van dit cijfer een kleine helft voor zijn rekening. PSA Antwerp, de grootste investering van PSA buiten Singapore, behandelde samen met MPET zo’n 11,1 miljoen TEUs in 2018.