Thuiswerk

Bedienden en kaderleden met een vast contract en een minimale tewerkstelling van 80% kunnen maximaal 2 dagen per maand van thuis werken. Opgelet: thuiswerk is functie- en/of taakgebonden. Bepaalde functies kunnen niet gebruikmaken van deze maatregel omwille van de aard van de functie (vb. receptie medewerkers), de aard van de uit te voeren taken (vb. taken waarbij confidentiële documenten niet mee naar huis mogen genomen worden, …), omwille van praktische redenen (vb. gebruik van applicaties die enkel op lokale PC geïnstalleerd werden). 

Als je van thuis uit wil werken, moet je over de tools beschikken die hiervoor noodzakelijk zijn: laptop, internet at home, vpn, smartphone, …. Nieuwe werknemers kunnen pas van thuis werken van zodra ze voldoende ingewerkt zijn. Werknemers in vooropzeg komen eveneens niet in aanmerking voor thuiswerk.

De werknemer die van thuis uit wil werken registreert hiervoor, ten laatste 3 dagen voordien, een aanvraag via Primetime. Automatisch zal er een email verstuurd worden naar de manager om deze aanvraag al dan niet goed te keuren. Nadien ontvangt de werknemer opnieuw automatisch een email met de goedkeuring of weigering. 

Voor meer informatie rond thuiswerk kan je terecht bij Sabine van HR.